BMW R nineT Dealer Clash 2019: 12 tot 18 maart in de BMW Brand Store in Brussel.

BMW R nineT Dealer Clash 2019: 12 tot 18 maart in de BMW Brand Store in Brussel.

Na de eerste succesvolle editie van de Dealer Clash in 2018 daagt BMW Motorrad Belux haar concessies opnieuw uit om een BMW R nineT volledig te personaliseren. Een belangrijke nieuwe voorwaarde dit jaar, is dat élk model straatlegaal wordt. Zo kunnen deze pareltjes in wording nadien ook écht gereden worden.

Via www.bmwmotorrad-dealerclash.be kan men vandaag al een eerste tussenstand bewonderen.

BMW R NineT familie als basis.

Het Heritage gamma van BMW Motorrad kent een groot succes. Een van de voordelen van de ‘R nineT’ familie is de mogelijkheid om de motorfiets volledig te personaliseren naar de individuele smaak van zijn gebruiker.

Het BMW Heritage gamma bestaat momenteel uit vijf modellen: BMW R nineT, BMW R nineT Pure, BMW R nineT Scrambler, BMW R nineT Racer en de BMW R nineT Urban G/S. Naast een ontwerp dat herinnert aan de glorietijd van het pure motorrijden en een state-of-the-art technologie, biedt de R nineT ook een brede waaier aan personalisatiemogelijkheden dankzij een uitgebreid gamma aan accessoires en Option 719 uitrusting.

Ontwikkeld om gezien én gereden te worden.

BMW Motorrad Belux maakt gebruik van deze oneindige mogelijkheden om haar concessiehouders opnieuw uit te dagen met een heuse ‘Dealer Clash’. Zo zullen de deelnemende concessiehouders, op basis van een van de modellen en met een welbepaald vooropgesteld budget, een gepersonaliseerde, straatlegale motor ontwerpen.

Marc De Groof, Algemeen Directeur van BMW Motorrad Belux, licht het objectief toe: “Door de spectaculaire resultaten die vorig jaar werden afgeleverd, werd de lat enorm hoog gelegd. De jury en ikzelf zijn dus enorm benieuwd om te zien welke creatieve ideeën dit jaar worden opgeleverd. Ik wens al onze BMW Motorrad concessies alvast veel succes én plezier bij het uitwerken van hun eigen concept. Hopelijk mogen we ze nadien ook véél bewonderen in het straatbeeld. De slogan van BMW Motorrad is immers niet voor niets ‘Make Life A Ride’.”

Volg live de ontwikkelingen mee.

De wedstrijd ging op eind 2018 van start. Vanaf dan publiceren de deelnemende concessies hun werk en de evolutie ervan op regelmatige basis op een speciale miniwebsite: https://www.bmwmotorrad-dealerclash.be/. Op 14 maart zullen de customized motorfietsen beoordeeld worden tijdens een “Dealer Clash” in de BMW Brand Store in Brussel. Daar zullen de diverse creaties van de BMW Motorrad concessies beoordeeld worden door een professionele jury die zal samengesteld worden door professionals uit de design- en motorwereld én van de gespecialiseerde pers.

Gedurende één week samen te bewonderen in de BMW Brand Store in Brussel.

De gepersonaliseerde bikes zullen van 12 maart tot 18 maart samen tentoongesteld worden in de BMW Brand Store in Brussel. Nadien keren deze motorfietsen terug naar hun respectievelijke concessie waar ze tijdens het lanceringsweekend van 23 en 24 maart in de kijker zullen staan.